Sigur câștigi ceva din amenajarea biroului. Dar ce pierzi dacă nu o faci?

Poate că amenajarea biroului este un subiect căruia îi acorzi importanță doar când auzi integral un call al colegului și tu ar trebui să te concentrezi, sau când termini iar ziua cu o durere de spate nesuferită. Atunci sigur vezi ce lucruri ar putea fi îmbunătățite. Poți face ceva în legătură cu asta, însă niciodată nu e momentul potrivit. E ca atunci când laptopul tău funcționează prost, dar totuși funcționează, iar ideea de a-l lăsa la service 3 zile e un vis imposibil. Atunci când creșterea afacerii este pe primul plan și minimizarea costurilor este o metodă sigură de a păstra lucrurile sub control, e greu să vezi amenajarea biroului ca pe o prioritate. Întâi trebuie să se strice laptopul ca să-l duci la service, nu? Vreau să discutăm despre acele șanse pe care le ratezi atunci când amâni investiția în aspectul și funcționalitatea biroului tău. Nu zic să începi de mâine, dar aș vrea să îți arăt care sunt beneficiile care justifică măcar o proiecție de buget pentru etapa de amenajare a biroului:

1. Recrutările sunt dificile, iar companiile care au demonstrat o atenție deosebită pentru spațiul de lucru au un avantaj

Cum arată biroul demonstrează atitudinea pe care managementul o are către angajați și atunci când spațiul îi favorizează recrutarea de oameni noi devine mult mai ușoară. Ca să crești ai nevoie de oameni noi, oameni buni la ceea ce fac. Aceștia discriminează între un spațiu anost și neprietenos în care să își petreacă minim o treime din zi atunci când merg la interviuri. Dacă considerați dorința colaboratorilor de a avea mai mult spațiu, mai multe plante, mai puțin zgomot sau mai multă flexibilitate ca un nice-to-have, atunci riscați ca planurile pe termen lung pentru compania voastră să fie întrerupte de pierderea câte unui angajat valoros. Da, trebuie să știm cum separăm mofturile de necesități, însă acesta este un lucru ușor de făcut, cu ajutorul comunicării. Sunt câteva lucruri care sunt must-have în biroul vostru și cărora trebuie să le acordați atenție, veți vedea că uneori există soluții care pot fi implementat în bugetul alocat. Poate fi doar o reorganizare a spațiului existent, sau o soluție cu efort minim și impact mare. Pentru asta e nevoie discuți cu cineva care stăpânește acest soluții. Vei vedea că o simplă discuție poate demonta multe mituri despre amenajările interioare, fie ele prea optimiste sau prea pesimiste.

2. Organizarea biroului nu se face doar în jurul posturilor de lucru, ci și în sprijinul interacțiunilor dintre oamenii care lucrează la ele

Anost nu înseamnă numai urât și inconfortabil. Anost înseamnă și că mergi la un birou unde simți că nimeni nu ar ști dacă ți-ai luat concediu sau nu. Înseamnă un loc în care munca pe care o faci îți stârnește tot felul de idei pe care nu ai o ocazie sau un spațiu adecvat să le discuți cu nimeni. Este surprinzător ce bine face unei companii atunci când echipele pot colabora, sau se pot ajuta cu o informație interesantă în timpul pauzei de prânz. În zilele noastre designul înseamnă și să creezi comunități și să facilitezi colaborarea. Mai simplu – înseamnă să faci loc pentru conversații. Dacă în tema de lucru pentru arhitect incluzi automat numărul de posturi de lucru necesar, te încurajez să privești și în spatele geometriei, la acele lucruri care fac din angajații tăi o comunitate și să începi să le acorzi atenție. Uneori nici nu e nevoie să construiești ceva nou, ci doar să faci loc unor activități.

3. Impactul unui spațiu de birouri asumat asupra clienților.

Nu toate companiile primesc vizite suficient de des de la clienți ca să justifice acea primă impresie care face toți banii. Dar cele care au o relație directă cu clienții lor comunică atitudinea, responsabilitatea și puterea companiei de la primul pas pe care clienții lor îl fac în incinta biroului. Astfel, putem să spunem că spațiul negociază alături de tine valoarea următorului contract. Numim un spațiu de birouri asumat acela care funcționează așa cum a fost proiectat și nu apar tot felul de adiții ulterioare care evident rezolvă probleme, fără a contribui la imaginea coerentă a biroului. Acest lucru se poate evita printr-o temă de proiectare care chiar atinge toate obiceiurile de folosire a spațiilor de către echipa ta.

Ce e neapărat necesar și unde se pot face economii?

Poate vă imaginați că arhitecții sau designerii de interior vor veni cu o propunere care nu ține cont de buget ci doar de cât de ”frumos” este rezultatul. Cel puțin în cazul nostru asta nu e adevărat. De fapt, parte din strategia de design al oricărui arhitect cu experiență include decizii legate de acele elemente de design care au nevoie să fie excepționale și acelea la care se pot face economii serioase. Designul nu e doar un desen pe hârtie și o simulare strălucitoare, este rezolvarea celor mai multe nevoi în interiorul constrângerilor stabilite de realitatea funcțională și economică a momentului în care se găsește compania ta. Dacă ai avea un arhitect care să te ajute să traduci nevoile tale în acțiuni legate de spațiu, ce i-ai cere să facă?

Leave a Reply